úterý 4. ledna 2011

Masdevallia torta Columbia

Dotaz na fórum:
Mám trochu problém se způsobem navázání této masdevallie. Roste poněkud neprakticky nahoru. Asi je to dobře, i když i v tomto mám trochu  pochybnost, protože na kresbě vypadá, že neroste nahoru:


















Každopádně mě roste nahoru a asi ji nepřeučím jinak. Jak ji ale vyvázat??? v květináči být nemůže, na kus korkové kůry jsem dal smotek rašeliníku, na něj položil rostlinu, na ní dal další kus rašeliníku a omotal vlascem.
Nicméně nejsem spokojen. Ač je rostlina ve vitríně, poměrně rychle vysychá. Navíc s přibývajícími listy nevím, jestli pod ně mám cpát další rašeliník...
Co s tím?
Nebylo by lepší ji přemontovat a vycpat spodek třeba kokosovými vlákny? nebo něčím víc nasákavým?

odpověď:
Udělat ruličku z pletiva, tu vyplnit rašeliníkem, navrch živý měch sloupnutý z paty nějakého stromu a na to to vyvázat, to by myslím taky šlo, a nebo zkusit kokkosovou slupku, drží dobře vlhkost a vzduch se ke kořenům dostává bez problémů .
http://forum.orchidej.net/viewtopic.php?f=60&t=1183


UPDATE leden 2012: rostlinu jsem umístil do vitrínky před okno, jarní slunce ohřálo opakovaně vzduch na 30°C. Tak jsem kytku přendal na místo před okno a pravidelně rosil. Masdevalli pak do měsíce opadaly všechny listy a takto zahynula. Na podzim 2011 jsem koupil novou a nechal v květináči - tak ji pěstuje s ostatními masdevalliemi i Ludo. Rostlině se daří a přirůstají listy.

Žádné komentáře:

Okomentovat