středa 9. března 2011

Tgrina musela být vyvázána a leptotes bicolor vyhání na květ

Jaro je tu!
http://www.youtube.com/watch?v=6rsce5b8VIE&feature=player_embedded

Loni jsem vyndal orchideje do skleníku už 25. března.
letos učiním podobně - s některými odolnějšími druhy.
Došel jsem k závěru - podpořeném loňskou zkušeností, že většině orchidejí nevadí poklesy teplot k nule. Navíc, přes den už je ve skleníku přes třicet.

Začíná velké rašení! Leptotes vyhání květní stvoly. Kvetení leptotesu vidím poprvé a tak jsem překvapen, jak květní stvoly vyhánějí ze starých pahlíz.
Bohužel ukázalo se, že stanhopea tigrina má problémy. Byl tu můj kamarád, orchideář a masožravkář Martin Zoun a zjistil, že tigrina, která nevyhání stále novou pahlízu je moc přemokřená. Poradil mi, ať ji vyvážu, čili jsem tak učinil:

Tigrina musí vždy po zalití proschnout, známé jsou problémy stanhopejí s uhníváním výhonů. Liší se tak velmi od gongor, které naopak milují stále lehce vlhký substrát. Gongoru galeatu pěstuju v rašeliníku + kůře, což je vlastně směs na masdevalie, a daří se jí výborně.
Suché pěstování stanhopejí mi potvrdil i Aleš Dvořák, u nějž jsem ve skleníku viděl taky hodně "sušené" stanhopeje.
Důležité je tedy především boj proti vlastnímu strachu, že kytce ublíží, když bude mít scvrklé pahlízy suchem! Naopak, pomůže jí to a navíc zajistí kvetení. Budu tedy sušit.
.

Žádné komentáře:

Okomentovat