pátek 8. března 2013

Nové přírůstky a výstava v tróji

Dnes jsem navštívil výstavu v Tróji. Bylo tam toho k vidění víc, než v jiných letech, takže jsem byl velmi spokojen.
Tady jsou fotky.

Samozřejmě - jako lovec orchidejí - jsem byl nejvíce spokojen s přírůstky.

Konečně jsem získal l. rupestris, o kterou jsem již několik let usiloval, ale nikdo ji neprodával:


je to nádherná, dospělá rostlina. Takže štěstí nezná mezí...

Pak jsem si koupil l. sanguilobu, protože mi loni v dubnu zmrzla - a v současné době vlastním jenom dva semenáče této překrásné laelie.
A tak jsem po roce získal zase dospělou rostlinu:


a konečně jsem z rupicol koupil l. flavu, protože jsem ji - jako nejběžnější - nějak nechával být. Kdysi jsem jednu upěstoval k smrti - ta neměla kořeny.
Tato - zdá se - vypadá velmi vitálně:


Koupil jsem ji s tím, že se z ní flava nemusí vyklubat. Aleš Dvořák tam měl dvě a každá vypadala habitem dost odlišně. Takže uvidíme. Flavy jsem viděl o hodně větší - třeba loni od pana Wilingera. Ve srovnání s nimi vypadá tahle jako milerka.

A jelikož mám rád extrémně suchomilné orchideje, neodolal jsem ještě této specialitě:






Od pana Kacerovského mám objednané o. cebolleta, takže jsem u Aleše Dvořáka nechal tuto krásnou nakvetlou rostlinu. Trochu mi to dělalo potíže :)




.

1 komentář:

  1. Vazeny pane, pisete tak podnetne, ze jsem se znovu rozhodla pridat k tillandsiim nejakou orchidej. Minule sezrali slimackove, to bylo za stara, nebyl Mesurol. Vysbirat nejak nesli, vzdy znovu se vyrojili. Pouzivala se bukova hrabanka a s tou se asi pristehovali. Zvazujeme s manzelem vitrinu s prednimi soupacimi dvirky. Bude stacit na odvetrani posoupnuti techto dvirek, nebo udelat nekde dalsi vetraci otvor. eva.egertova@gmail.com
    Dekuji

    OdpovědětVymazat