středa 30. října 2013

Anthuria v mé sbírce

Anthuria pěstuji dvě. Pěstuji je jako doplňkové rostliny. Jedno z nich jsem vůbec nechtěl pěstovat, jelikož jsem o něm nevěděl. Někdy před třemi lety jsem si v začátku pěstění orchidejí koupil na výstavě Živá exotika (v Ládví) od Edy Ondráčka bromélii jako doplňkovou rosltinu:

Dole pod bromélií se objevil semenáč. Pomalu, ale vytrvale rostl. Bromélii jsem mezi tím přemontoval, podivná rostlina zůstala. Rostla pomalounku ve vitríně a dnes vypadá takto:




Počítám, že to je anthurium.
Radost mám zejm. z toho, že mi vyrostla prakticky ze semene, když jsem bromélii koupil, tak tam nebylo nic.

Druhé anthurium mám pro to, že se mi velmi líbil jeho habitus. Od známého jsem ho získal asi před rokem. Měl ho ve skleníku a tak jsem se obával, že v mých suchých bytových podmínkách nepokvete a nebude plodit krásné červené kuličky, které jsem na něm taky obdivoval.
Anthurium si za nedlouho zvyklo a dnes po roce plodí jak divé.
Nejprve vytvoří podivnou ščopku a z ní pak tlačí až řeklo by se tlačká červené kuličky. Proces je to zvláštní.
Anthurium má podobné kořeny jako orchideje a vydrží strašně moc - i když se díky jemným listů zdá, že by se mělo furt zalévat.
KLAME TĚLEM, zalévat se furt rozhodně nemusí, zalévám ho s orchidejemi třeba 2x za týden a občas porosím. Roste podobně jako orchideje velmi pomalu.

Všelijaké bromelie a anthuria velmi doporučuji jako doplněk orchidejové sbírky.


bobule (prázdná místa po bobulích jsou místa, kde byly bobule, ovšem moje rok a půl stará dcera je utrhla a snědla - než jsem stačil přiskočit a odsunout anthurium dál od okraje parapetu, kam nedosáhne):

detail tyčinky ze které budou bobule:



.

Žádné komentáře:

Okomentovat