čtvrtek 7. srpna 2014

Pokvetou obě encyclie mariae

Mám dvě e. mariae (Euchile mariae [Ames] Withner 1998) a obě pokvetou stejně. Je to podobné jako u kaktů, rostliny jsou zcela synchronizovány.

Rostlina nahoře mi kvete každým rokem, ta dole je mladá, tak nějak omylem jsem ji vzal před rokem od R. Kacerovského (přehlídl jsem se v názvu, myslel jsem, že jde o nějaký primární hybrid, rostlinu jsem si nicméně nakonec nechal).

Zdá se tedy, že tyto encyclie (narozdíl od výrazně teplomilných typu e. Encyclia cordigera, Dressler 1964) mi jdou velice dobře.

Tu vrchní mám nějakou dobu vyvázanou, měl jsem pocit, že v květináči se jí líbí míň. Mladší rostlinu dám asi po odkvětu do širší keramické misky. Zvláště v zimním období nemají rostliny rády delší promočení kořenů... To ale samozřejmě nakonec platí o všech orchidejích.





.

Žádné komentáře:

Okomentovat