neděle 23. listopadu 2014

Laelia mixta Hoehne 1938 SUBGENUS Parviflorae SECTION Parviflorae

Na této rostlině se podepsalo mnoho mých začátečnických pěstitelských chyb. A tak si této mixty moc vážím jako velikého bojovníka přežívání.
Při koupi v červenci 2011 vypadala takto:


Byla to spíše silnější rostlina, než slabší. Nicméně na rostlině je vidět, že není úplně ve vysoké kondici, listy jsou lehce povadlé, některé pahlízy evidentně ztratily listy nějakou hnilobou, nebo čím... Nicméně rostlina měla dost zásobních látek, novou pahlízu a nové kořeny. Proto při dobrém zacházení by neměl být problém ji úspěšně kultivovat.

Rostlinu jsem držel v hliněném květináči a nedopřával jí moc vody, protože ještě v té době jsem přesně nevěděl, jak se k rupicolám chovat. Měl jsem největší obavy z přelití a tak jsem dost sušil. Rostlina nicméně dovedla novou pahlízku ke květu.

Tady se rozvil zcela.

Nicméně rostlina spíše postupně chřadla.
Další rok nekvetla, zmenšovala se.

Nakonec jsem dal na jaře v tomto roce rostlinu do vyššího hliněného květináče a více zaléval. Výsledek se dostavil. Nová pahlíza je mnohem mohutnější a objevilo se poupě.

Fotka proti oknu bez blesku:


fotka proti oknu s bleskem:

V letních měsících jsem měl kytku ve skleníku a při růstu této pahlízy vydatně zaléval - tzn. i dvakrát za týden.
.

Žádné komentáře:

Okomentovat