pátek 28. února 2020

Pěstění orchidejí pokračuje!






Foto: l. crispata (nejsem schopen zjistit, jestli je to skutečně crispata, pod tímto jménem byla zakoupena)





Po různých změnách, jako byla operace srdce, tří měsíční pobyt v Izraeli nebo přestěhování na Vysočinu, se ukazuje, že stále pěstuji orchideje.
Sice ve zmenšené míře, část sbírky jsem byl nucen rozdat, přesto mám některá okna zaplněná kytkama. Ty můžu mít v současnosti hned ve dvou objektech farního typu, přičemž jak už to tak bývá - podmínky nejsou optimální. Při stěhování na jiné pracovní místo nešlo zohlednit potřeby kytek, tak jsem vše nechal shluku nových okolností a čekal (s napětím) co a jak se vyvine.
O kytky se při různých situacích, kdy jsem nebyl přítomen, nebo jsem fyzicky nemohl - starala žena, i když moc kytky nemusí a můj kaktusovo-sukulentně-orchidejový koníček jí nijak neimponuje - a starala se o ně dobře, úmrtí bylo minimum.

Strachoval jsem se především o vodu, po přestěhování jsem nemohl ihned zařídit sběr dešťové, všechny kytky tedy zalévám vodovodní, přičemž na pelhřimovsku je naštěstí voda měkká, začínám mít naději, že kytkám příliš neublíží. Zimování na faře probíhá pod diktátem akumulačních elektrických kamen, v místnosti (naštěstí) s jižním oknem je teplota cca 14-16°C docela dobře přežívají kaktusy s orchidejemi, které jsem tam dal z části s vírou, že to vydrží, protože jsou temperované, ale taky s části proto, že jsem neměl místo v bytě. Musel jsem tam tedy dát i teplé orchideje.

V bytě jsou podmínky horší, sice je tam teplo a hromada rozptýleného světla, nemám ale bohužel možnost slunných parapetů. A tak se ukáže teprv časem, po dvou až třech letech, co to s kytkama udělá.

Letnění se bude dít z části a omezeně, ke kytkám budu muset jezdit. Zahradu již u bytu nemáme.

Přesto, že mám tedy kytky na různých místech a z části v nevyhovujících podmínkách, fyzicky taky nejsem ve stoprocentní kondici (omezuje mne především výkon srdce), rozhodl jsem se v pěstění pokračovat.


Letnění na zahradě v blízké vesnici:
https://photos.app.goo.gl/HRyLTZ8SzN2JpzXc6

Letnění na balkóně před bytem (žádné slunce přes den)





Zimování v místnosti s akumulačními kamny:






Zimování v bytě (střešní okna, žádné slunce přes den):




Přes tyto podmínky řada orchidejí kvete, zejm. díky letnění.
https://photos.app.goo.gl/UutaPsZw5znRAyVL6


Žádné komentáře:

Okomentovat