pátek 16. září 2011

Lithopsí přírůstky a mr nejdou - bilance

Navštívil jsem na slupi výstavu kaktů a dovezl si lithopsí přírůstek. S lithopsy mám letos velice dobrou zkušenost, tak doufám, že se pěstění bude dařit. Jinak když už jsem u té dobré zkušenosti s neorchidejovými rostlinami, tak naopak otřesnou zkušenost mám stále s masožravkami. Už loni mi scípla láčkovice a letos jakbysmet scípá. Ještě není mrtvá, ale moc šancí ji nedávám. Letošní jarní pokus o heliamphoru taky selhal, byť mladý semenáč Ludův, zde vypěstovaný - přesto se mi jej nepodařilo udržet při životě ani měsíc. A to byl pěstován spolu se saracenií, které se daří samozřejmě dobře. Nu, některé kytky mi asi nepůjdou.

 na konci srpna vypadal cephalotus ještě docela dobře:




stav dnes (uvidíme, jak dlouho vydrží):




.

2 komentáře:

  1. Ahoj, ja mam vsechny masozravky v akvarku a nevenuji se jim jinak nez ze dolevam vodu. Nejsou sice v idealnim stavu, ale drzi se uz vice zhruba rok. Letos se je chystam dat pres leto ven na terasu a doufam ze se pradne rozjedou. Mam par mucholapek, tucnic, lackovku, rosnatku a taky cephalotus. Ten dopadl skoro nejhur, ale uz zase dela nove popelnice.

    Mej se...David

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, cephalotus chce vlhko - něco mezi heliamphorou a láčkovkou... snad by se dalo říct, že tam kde jde heliamphora půjde i cephalotus. ani láčkovku ani hel. ani ceph. bych ven nedával - zkoušel jsem to a chcíply. spíš je vhodn skleník s vyšší vlhkostí vzduchu. pokud by šly s akvárkem na terasu, pak zase hrozí přílišné zvýšení vlhkosti. cephalotus má rád nižší teplotu. no - je to laborování.. každopádně znám lidi, kterým jde cephalotus na parapetu - bez akvárka... u cephalotusu je nejvíc problematická náchylnost na plísně. mnohem větší, než u heliamphory nebo láčkovky. pak je nejlepší, když si přivykne na parapet- asi to chce často rosit a mít ho zcela obklopen rašeliníkem... a pomalu zvykat na přechod. mě se to ale nepovedlo, takž nemám co mluvit :)

      Vymazat