čtvrtek 1. září 2011

Vyvázání rupicol na kůru II.

Dnes jsem v rámci objednávání rostlin hovořil s panem Ivánkem a on mi potvrdil, že mladé rupicoly je lepší vázat na kůru. Objednal jsem od něj l. harpophyllu - vylahvence. Doporučil mi už takhle malý semenáč vyvázat.
Poznatek - že kytky nejlépe prospívají na kůře - tozn. potřebují co nejrychleji vyschnout po zalití - mne vede k rozvažování nad hrubostí substrátu. Čím menší kameny, tím hůře vysychají. Někteří pěstitelé prý úspěšně pěstují rupicoly jen na kamenných blocích. Což by mělo být vlastně nejlepší. Kytka musí nutně být pahlízami nad kamenem, aby nedošlo k zahnívání. Možná je dobrou cestou jakýsi kompromis - kytka na holém kameni je poněkud nepraktická - a dát kytku mezi několik větších kamenů. Tím se zajistí rychlý odtok vody a přesto může být kytka sama  bez nějakého složitého vázání zapasovaná mezi kameny. A navíc to snad kopíruje přírodní štěrbiny, v nichž rostliny žijí.

Žádné komentáře:

Okomentovat