úterý 16. dubna 2013

ariákové dorazili!

Tak jsem opět letos obědnal pár ariocarpusů. Poté, co jsem zjitil, že rostliny od pana Hájka jsou opravdu luxusní, odolné a silné a krásně přirůstají - jsem dokoupil něco z novinek.








Nakupuji už takto od něj třetí jaro, ariáků tak mám celé platíčko. Za sto let to bude krásná podívaná!!!


Ariákové jsou krásně baculatí, kucí jako lusk!
Pěstuji je v pemze a poslední třetinu plní kousky granodioritu. Není to proto, že bych vymyslel specielní substrát pro tyto kakty, ale proto, že mi tento substrát zbyl, a protože jsou kakty potom lehčí, než kdybych plnil květináče pískem.
Tyto druhy kaktů zásadně nepěstuji v zemině, či něčem, co by se zemině podobalo.
Živiny dodávám v zálivce.





ariáky jsem letoš ještě nezalil, zaliji je až na konci dubna nebo začátkem května... zálivku vpodstatě snesnou jako lithopsy... Pak sice asi přirůstají pomaleji, ale člověk se nemusí bát, že umřou na shnití.



platíčko:

.

2 komentáře:

  1. Na vystave Na Slupi jsem si nasla jeden Ariocarpus retusus. Kdysi davno v kaktusarskem obdobi jsem jeden rychle umorila, tak jsem nemela odvahu. Ale Vas entuziasmus me nakazil. Predpokladam slunce a hodne opatrne s vodou. Nevim sice,kde vzit slunce, ale snad uz se to zlepsi. I kaktusari a sukuluntari trpi. Zdravim, Eva Egertova

    OdpovědětVymazat
  2. Taky se tam chystám.. Měla jste si ho objednat od Hájka, je to jistější, že vydrží - pokud je pravokořenný... Zalít hodně - ale až po úplném proschnutí - cca 1x za 14 dní... začátkem října zalít naposled... mám je v pemze a písku. živiny mírně se zálivkou, jako u orchidejí... slunce není úplně nutné - ale hodně osvětlení.. mám je lehce stíněné ve skleníku. a jdou dobře.

    OdpovědětVymazat