pondělí 22. dubna 2013

orchideje jsou ve skleníku!

Letním!
Ohlásili déle trvající tepla, neočekávají se mrazy, takže jsem vyndal orchideje do skleníku. Ve skleníku je přes den mnohem větší teplo, než doma a mnohem víc světla než doma (skleník je stíněn) a mnohem víc vlhkosti. Taky tam v noci dochází k poklesům teplot, což orchideje uvítají.
Nedal jsem tam masdevallie (a jim podobné dosud zavřené v terariu) - protože nesnáší takové výkyvy teplot, nedal jsem tam výrazně teplomilné orchideje - čili hybridy a faleňáky.

Letos dávám kytky do skleníku o měsíc později než loni, takže snad už -12°C-tky nepřijdou. V případě hlášení teplot kolem nuly odnosím kytky domů.













.

2 komentáře:

  1. Cekam novinky a nic. Vitrinu mi vyrobili a prepravce ji rozbil, takze druhe kolo. Ariaku jsem se vzdy bala, ale tak pekne o nich pisete, ze mozna nejakeho zkusim. Eva Egertova

    OdpovědětVymazat
  2. no, já to píšu, jak jde čas a jak se něco nového vyskytne. navíc jsem nemocný a nakupila se práce, takže moc nestíhám. Teď mi kvete pěknej "rupicolní" hybrid, tak dám fotky.

    Ariocarpusy pěstujte, vaši vnuci budou mít radost :)
    je to opravdu kytka mezigenerační, hlavně je kupte od pana hájka, jsou to silné rostliny.
    akorát nerostou na parapetu. podle mojí zkušenosti se ariák na parapetu nezvětšil za 7 let ani o píď.
    ale neměl jsem jižní okno...

    OdpovědětVymazat