pátek 7. února 2014

Bulbophyllum rothschildianum (O'Brien) J.J. Sm. 1912 SECTION Cirrhopetalum [Lindl.] Rchb.f 1861 pokvete

Jsem nesmírně překvapen, že se chystá kvést todle bulbophyllum.

Proč?
1/ Ještě nikdy mi žádné nekvetlo.
2/ Stalo se to, co jsem netušil, že se někdy stane - a sice, že člověk chodí kolem kytek a nevšimne si květního stvolu. Muselo se to vyvíjet už delší dobu, rostlina je hned u skla ve vitríně, až dneska mě to svou velikostí praštilo do oka. Záhy jsem objevil stvol i vzadu.

3/ Má málo pahlíz.
4/ Letnil jsem ho z počátku (léto 2012) dosti na suchu, pak jsem vyčetl, že toto bullbophyllum vyžaduje více vlhkosti. Další léto (2013) už bylo letněno v květináči se stále vlhkým substrátem. Jakmile jsem ho dal (letos na podzim) do vitríny, tak vykvétá...
Ve vitríně je na korku.
Netuším tedy, co s ním udělám tuto sezónu, bojím se ho s korkem dát ven, takže možná zůstane chudák ve vitríně.



Nicméně přirůstá dobře, takže hned ze dvou nových pahlíz lezou květní stvoly.



takhle vypadalo v říjnu 2011, kdy jsem ho získal a pěstoval sušeně na klacku:



takhle vypadá hnedka teďka:


.

Žádné komentáře:

Okomentovat