úterý 22. února 2011

Nové rašení!

Některé orchideje začínají rašit. Jaro se tak již ohlašuje - především má asi vliv prodlužující se den. Objevil se výhon u plejonky, jsem zvědav, jestli ji upěstuji. Loni jsem ho uhnil, tak se aspoň objevila v létě nová pahlíza a mám tak pahlízy dvě.

Co je ale velmi potěšující - jsou výhony některých katlejovitých.
Např. rupikolní l. lucasiana má dvě malé nové odnože.
Pak je tu rašící eulophia

Pak mám obrovskou radost z b. binosy, kterou jsem získal jako odnož s dvěma pahlízama - a na loňské bude kvést! Výhon čekal dlouho schovaný v pochvě, dávno jsem myslel, že je zaschlý. Opak byl pravdou. A tak se ukázalo, že rostlina pěstovaná na parapetu bez přisvětlování dokáže vyhnat květenství i v nejnepříznivějším období roku. V literatuře jsem se vždycky dočetl, že katlejovité rostliny (brassavola potřebuje hodně slunce jakbysmet) nelze přes zimu přivést ke květu. Hle! Zde jest důkaz!!!!


.
Další vysloveně světlomilná rostlina - katleja labiata x brass. flagelaris - opět vyhání na květ!



Umístění - západní okno - takže ani ten parapet není jižní!
Obecně se mi u orchidejí osvědčil nejvíc východní parapet.
Ve vitrínce se ukázal nový výhon pahlízy u katleje forbesii:

Žádné komentáře:

Okomentovat