středa 4. května 2011

co se stane, když se začne letnit a přijdou ledoví mužové

Ačkoli zvykám orchideje na drsné podmínky už od března - to jsem je přestěhoval do nevytápěného skleníku, něco se dnes v noci stalo. Nechce se mi věřit, že by bylo pod nulou, protože jsme na kopci a pod nulou tu nebývá. Bylo však jistě nula nebo těsně nad ní. Bohužel ani postupné zvykání na slunce kožovitým listům orchidejí nedělá dobře. Jsem zvědav, jestli se z toho vzpamatují.
Zčernaly listy enc. cochleatě - byť mám všechny orchis pod stromy - a přímé slunce na ně nejde déle, než pár minut! Spíše si tak jakoby slunce protrhává cestu k listům skrze listy višně a třešně, pod nimiž orchideje mám zavěšeny. Přesto popálení je více, než zřejmé.
Toto jsou tedy listy cochleaty:



toto jsou listy vzácné a drahé l. tenebrosy - asi jsem to v případě této rostliny pocházející z nížin brazilských opravdu přehnal:




toto je lc. yelow bird - asi vyřízená úplně, listy zprůhledněly a jsou jakoby vodové:
a dalším ubožákem, který to zabalil, byla krásně se jarně rozvíjející eulophia graminea andamenensis
ostatní kytky přežily zimu dobře, i stanhopeje apod. zima se líbila asi i sophronitisu apod.
ovšem katleje a encyclie jsou dost pokrabacené - i když věřím, že ne fatálně. No, šly holky zpět do skleníku...

Dodatek:
sousedka mi sdělila, že v noci bylo -3. Takže pokud rostliny přežijí, tak lze říci, že teplomilné orchideje vydrží i -3.

Dodatek II.
černé skvrny jsou od mrazu - podle sdělení zkušenějších.
Podle orchideáře Martina Zouna by se z toho rostliny měly dobře dostat.

Tak možná o rostliny nepřijdu!

.

Žádné komentáře:

Okomentovat