úterý 3. května 2011

Lophophora williamsii

Lophophora williamsii patří k mým nejoblíbenějším kaktům.


Jednak proto, že jsem s ní začínal a jednak pro to, že jsem se takto dostal ke kaktům - totiž přes zájem o halucinogeny. První semenáče jsem získal od svého příbuzného - pana Drozda, velkého to kaktusáře, bonsajisty a milovníka archeologie i lidového umění. U tohoto člověka jsem uviděl poprvé v životě velké skleníky plné nádherných tvorů - kaktů. Jeho lophophory pocházely z míst výskytu - a první dva semenáče, které mi věnoval, byly z rostlin dovezených přímo z Mexika.
Ostatní rostliny - na obrázku - už mám ze semen, která jsem si koupil později. Lophophory jsou velmi nenáročné rostliny, hlavně se nesmí přelít. Lze je dokonce pěstovat přes sezónu i ve skalce, viděl jsem to u jednoho kaktáře. Já je mám ve skleníku, protože tak se o ně nemusím starat :)
Na lophophorách se mi líbí, že extrémně pomalu rostou - tyto rostliny mám přes 20let - a jsou stále mladé. Indiáni je konzumují až mají kolem 20ti cm.
Pak se mi na nich líbí, že jsou téměř nerozpoznatelné od l. diffusa, kteréžto jsou jedovaté a po požití prý ochrnete.
Bohužel právě diffusy, kterou jsem měl také v počtu kusů 2, mi obě scíply.
Nezjistil jsem bohužel proč...

Žádné komentáře:

Okomentovat