úterý 3. ledna 2012

Cirrhopetalum rothschildianum O'Brien 1895

Přiznám se: bulbophylla mi nejdou. A tak mám radost z každé nové drobnosti, která vypadá jako růst těchto rostlin.
Toto cirrhop. (nebo bulbophyllum) jsem získal v říjnu 2011 jako odřezek několika pahlíz. Položil jsem ho na mech. Občas rosím, občas zaleji, aby byl substrát jakš takš vlhký. Někdy trochu vyschne. Dnes jsem objevil výhon nové pahlízy.




Nutno dodat, že tato kytka vyhnala v jakési panice asi před měsícem květní stvol, který po nasazení poupat během jednoho dne zcela zaschnul. Nezjistil jsem, proč chtěla rostlina kvést ani proč tak rychle zaschla. Obvykle se říká, že do květu tostlinu přinutí špatné podmínky, přičemž kytka rychle po vykvetení celá uhyne. Jenže to se nestalo, kytce se nedaří zas až tak špatně, když vyhání novou pahlízu. Anebo ano a jen je to všechno poslední cukání před smrtí.
Kdoví. Kažodpádně mi z bulbophyll nejde nic. Narozdíl od katlejí potřebují asi stálou velmi vysokou vlhkost vzduchu a proudění. Nic z toho nemám.. Nepodaří-li se nic ani z této nové pahlízky, ani z několika dalších příbuzných rostlin, bulbophylla dám někomu, kdo má vhodnější podmínky.

UPDATE 24. LEDNA 2012: další pahlíza vyhání nový výhon. Rostlinu jsem umístil navázanou do vitríny.

Žádné komentáře:

Okomentovat