neděle 14. července 2013

Laelia milleri Blumen. 1960

Tato Laelia milleri (mám jich už touto dobou pro jistotu několik) mi dělá radost. Toto je import od Luda zakoupený na loňské podzimní výstavě na Slupi. Rostlina se chová tak jak se chovat má, na jaře začala vyhánět nové pahlízy, ty neuhnily, naopak pokračovala růstem nových kořenů. Jelikož mám těchto laelií víc a všechny se chovají slušně - na rozdíl od např. l. macrobullbosy anebo jiných zelenějších a tučnějších laelií - je mohu považovat zatím za poměrně jednoduše pěstitelné. Mám zatím pocit, že obecně laelie s tmavšími listy (jako např. cinnabarina, sanguiloba aj) mají menší problémy s náchylností k hnilobě při tvorbě nové pahlízy.

Je dobře, že mám taky nějakou pozitivní zkušenost s importem. Rostlina má dokonce stejnou barvu nových listů jako těch starých. Ani pahlízy nejsou vytaženější. Uvidíme, co se bude dít za další rok...








.

3 komentáře:

  1. Laelia milleri mam od p. Dvoraka z Fata Morgany, je v granodioritu a ma nestinene slunce rano, dopoledne v jedenact uz pres makrolon a stinovku, odpoledne rozptylene svetlo u otevrene steny skleniku. Proti Vasim je hodne svetle zelena s fialovym nadechem. Mlada koupena pahliza pomalu roste, ale nejak si myslim, ze uplne spokojena neni.
    L. lundii je stojak. Je tam naznak korenu. Ta je v kure, mohla by prijit do pemzy nebo lavy? Zdravim Eva Egertova

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laelia milleri vydala pucik, tak to neni tak ztracene, ale je dost pozde, ze? Eva Egertova

      Vymazat
    2. ztracené to není, je otázka, kolik má energie. moje zkušenost je, že když je kytka oslabená, tak někdy nestihne udělat kořeny na novém výhonu a ten časem upadne. je to boj s časem. jenom z nového puku bohužel nejde usoudit, že kytka bude vpořádku.

      Vymazat