pátek 17. června 2011

Krásné přírůstky - phalaenopsis pantherina, paphiopedilum sukhakuli

Na výstavě masožravek jsem si koupil od Luda první botanický faleňák. Mám teď volnou vitrínu - a asi ji budu mít dlouho volnou, protože kytky, které v ní původně byly, jsou tvrdé(např. bulb. frostii): zůstane v ní jenom bromélie, láčkovka, a tento rozkošný faleňák.


vyndal jsem ho z typického Ludova rozmočeného substrátu, dal do košíku s troškou piniové kůry a zavěsil do vitríny. Má neuvěřitelné množství květních výhonů, tak jsem zvědav. Možná budou i odnože.

paphiopedilum sukhakuli je normální semenáč, uvidíme, zda se chytne. Šel do průhledného květináče s drenáží, pemzou a píniovou kůrou.


UPDATE

Na výstavě jsem si ještě zamluvil láčkovici, protože ta loňská mi pošla - snad z přílišného tepla ve vitríně. Mezi tím se trošku obměnila skladba prodávaných orchidejí a tak jsem domů přivezl ještě dva kusy: paphiopedillum philippinense (které má ovšem opět mizerné kořeny a byla v nich jakási plíseň, tak jsem kytku obalil trochu rašeliníkem a pemzou a znovu zasadil) a cattleya skineri - ta je ve velmi dobrém stavu.


no a tady je láčkovice a opět na zkoušku semenáč heliamphory:

budu je letos zimovat spolu s kakty v chladnu u oken, tak jsem zvědav, jak se jim to bude líbit.





.

Žádné komentáře:

Okomentovat