neděle 12. června 2011

orchideje mohutně rostou!!! I.

Krásné počasí způsobuje bujný růst orchidejí. A tak pěstitel zažívá nadšené chvíle se svými rostlinami a zažívá skutečnou radost ze života.
Pojďme se tedy podívat, kteréže orchideje bujně rostou!
Jako první uvedeme bras. flagellaris x cat. labiata, kterážto je zavěšena pod pergolou na dvoře. Silné deště minulých dní ji krásně rozmáčely kořeny a rostlina se napila jako divá!


další rostlinou vykazující bujný růst je masdevalia echo, schovaná pod třešní.
vedle ní vyhání nové pahlízy dracula sibundoyensis:
vedle ní vyhání nové pahlízy octomeria gerthii:
pod nedalekou višní se nachází orchideje milující více světla.
Velikou radost mi dělá laelia jongheana, která přežila -5°C a vyhání nové pahlízy! Listy má celkově zpevněné, jakoby více kožovité, než při pěstění doma ve stabilních teplých podmínkách. Spousta nových kořenů rostlinu upevnila. Rostlinu jsem totiž koupil od Luda v typicky polouhnitém stavu. Lze říci, že nyní je rostlina v perfektní kondici s nově vyhánějící pahlízou namísto pahlízy umrzlé.

Spoustu nových pahlíz žene do světa také moje nejoblíbenější l. superbiens!
mráz ji téměř neublížil, po mraze zůstaly jen světlé skvrny, které jsme nemusel ani nijak odstraňovat. A hle, místo jedné, nové tři pahlízy!

Ani l. pumila nezůstala pozadu, opět krásně zpevněná a jakoby zkožovitělá:
Dvě krásné laelie, které jsem obdržel v ještě spícím stavu od pana Mandlíka mne nadchly. Mráz jim neublížil, vyhánějí nové kořeny a chystají se k rašení nové pahlízy!
Rupicoly díky skvělému substrátu pemzy - konečně pouštějí kořeny. A tak jsem si oddychl, přece jen, všechny rupicoly, které jsem získal, měly opět - uhnilé kořeny. Rosím je jednou denně na pemzu večer a zalévám jednou týdně. Před tím jsem víc sušil. Toto zintenzivnění zálivky vybudilo snad tedy kořenový růst.
Radost mi dělá catasetum pileatum. Přišlo mi v jakýchsi rozsypaných pahlízkách po jedné. A nyní každá z nich vyhání odnož - tedy novou pahlízu!
Další rostlinou s mohutnými výhony je brassavola flagel. opět - přežila -5°C a ani se jí to netklo - je to výherce letošních zmrzlých. Nemá na sobě jediný šrám!!!
Konečně vyhání pahlízu taky ancepska, už jsem se skoro začínal obávat. Dle habitu však předpokládám, že jde o jednu z nejtrvrdších orchidejí vůbec. Je tvrdá jak stoleté dřevo :)
Přežití mrazů snad nemusím ani zmiňovat. Opět se jí to nijak netklo..

.
.

Žádné komentáře:

Okomentovat