úterý 7. května 2013

Letnění zdárně pokračuje

První rok mého pěstění mi na jaře zatím nic nezmrzlo. Už to se dá považovat za úspěch!
Kytky si užívají hodně světla každý den - i vyšší teploty - než je v našem starém kamenném domě. Tam jsem nechal všechny studenomilné orchideje - jako např. masdevallie.
V nevytápěném skleníku už jsou dávno všechny katleje, laelie, encyclie, apod.

Skleník mám rozdělen do několika teplotních oblastí. Rupicoly dávám na osluněné místo s většími výkyvy během dne a noci.

Jedno takové místo je u dveří:




a druhé pod větracím otvorem v zadní části skleníku. Tam mám rupicoly zavěšené na mříži:

Katleje mám pod stíněnou částí:
stínění neznamená, že by tam byl stín, ale že se kytky nepopálí. Intenzita osvětlení je mnohokrát vyšší, než doma za oknem. Krytí spočívá zčásti dvěma umělými sítěmi. Kupodivu toto krytí vyhovuje jak orchidejím, tak kaktusům. Od té doby, co to používám, rostou i kaktusy mnohem lépe a radostněji.

nahoře mám nejteplejší kytky - jako oncidium stramineum, nanum, encyclia cordigera, encyclia bractescens:

Tyto kytky jsem připraven v případě poklesů teplot pod 10°C přenést do bytu.
Všechny ostatní přenesu domů až v půlce října. Noční nebo ranní poklesy jsou totiž v této době krátké a přes den i při zatažené obloze vystoupí ve skleníku teploty na 20°C a více. Ač je ve stínu např. 12°C, což je poslední dobou časté, kolem půl deváté ráno už je ve skleníku 18°C.
Po mnoha diskusích s kolegy jsem zjistil, že podchlazení kytek hrozí jen při dlouho trvajících teplotách pod nulou - a to i přes den. Pokud se jedná o chvilkové poklesy s vysokým vystoupením teplot přes den, kytkám se nic nestane.

Orchideje dám ven ze skleníku pod stromy až po zmrzlých.


.

Žádné komentáře:

Okomentovat