neděle 26. května 2013

Pleurothallis hemirhoda - potíže s pěstováním

Na podzim roku 2011 jsem získal pleurothallis hemirhoda. Rostlina byla sice bez kořenů, ale měl jsem pocit, že poroste dobře. 



Dal jsem ji do rašeliníku a čekal.
První rok byla letněná a pak pěstovaná za oknem s chladnými rostlinami. Bal jsem udržoval vlhký. Rostla velmi pomalu.


takhle vypadala přesně před rokem (vpravo):

Potom, co jsem pořídil vitrínu, rozhodl jsem se dát rostlinu do ní. Předpokládal jsem, že začne růst mnohem rychleji. To se opravdu stalo, ale asi byla ve vitríně přílišná vlhkost, nové listy byly průhledné a rychle opadávaly. 
Před týdnem jsem rostlinu vyndal z vitríny a čekám, jestli přežije. V současnosti je ve spodní části skleníku:




Zdá se, že některým rostlinám vitrína nevyhovuje, nevím proč.
Ve stejné vitríně prospívá dobře maxillaria schunkeana nebo pl. loranthophylla, restrepie apod.


 

Žádné komentáře:

Okomentovat